Lærling hos keramiker Jens von der Lippe. Etablerte verksted på Blommenholm i Bærum 1947. De første årene arbeidet han vesentlig med håndmodellerte skulpturer i lavbrent keramikk med tinnglasur. Fra tiden rundt 1950 nærmet Fjeldsaa seg alt mer et abstrakt formspråk, og han begynte å eksperimentere med høybrent, sintret keramikk. Fjeldsaa ble tildelt gullmedalje ved Triennalen i Milano 1954 og på den internasjonale keramikkutstillingen i Cannes 1955. To år seinere begynte han som designer for Stavangerflint der han i hovedsak tegnet servisemodeller.
Liten sak som kanskje kan minne om Elle.


Vakker urne/vase med ryttere og hest som motiv.
Trivelig tallerken fra StavangerFlint


Etter å ha ryddet etter svigermor fant vi 12 slike fisketallerkner som er håndmalt av Fjeldsaa. Disse har nå endt opp på hytta vår ved sjøen. Veldig moro å finne ut noe om bakgrunnen for dem og dateringen av dem.
SvarSlett